הישיבה בכנסת הפכה למתקפה נגד ר"ע ירושלים • "משקיעים בפסטיבלים"

"משקיעים כסף בפסטיבלים ואירועים בזמן שילדים לומדים במכולות"
איתי גדסי No Comments on הישיבה בכנסת הפכה למתקפה נגד ר"ע ירושלים • "משקיעים בפסטיבלים"
"משקיעים כסף בפסטיבלים ואירועים בזמן שילדים לומדים במכולות"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר מאבק יצרי ממושך סוכם אמש בין משרד האוצר לעיריית ירושלים שהשנה תקבל ירושלים 499 מיליון, מתוכם 260 מיליון תקציב קבוע, רב שנתי, והשאר חד פעמי, כך דיווח היום אריאל יוצר מאגף התקציבים באוצר בדיון משותף של הוועדה לביקורת המדינה.

לאחר שנציג האוצר הציג את הסיכום, תקף יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם את עיריית ירושלים ואמר "ואיזו בקרה מופעלת על הוצאת הכספים?

"משקיעים כסף בפסטיבלים ואירועים בזמן שילדים לומדים במכולות". היו"ר אמסלם דרש להעביר לוועדה את הסיכום בכתב בין האוצר לעירייה.

גם יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ קארין אלהרר תקפה ואמרה: "אני קוראת לראש העיר – כשיש מחלוקת מלבנים אותה, לא באיומי פיטורין ולא בערמות של זבל. הוועדה דורשת להעביר תוך שבועיים פירוט הסיכום התקציבי, כולל מנגנוני בקרה  ופירוט המקורות התקציביים, כולל סעיפי התקציב. האם יש קיצוץ במקומות אחרים או שהיו רזרבות שלא ידענו עליהן. הייתי שמחה לדעת איפה מצאתם כסף".

 ראש עיריית ירושלים ניר ברקת אמר מצידו כי: "זהו בוקר של בשורה. אני מודה לשר האוצר ולשר לענייני ירושלים זאב אלקין. שר האוצר נעתר לאתגר הגדול לחזק את הבירה ולתת מעבר לאיזון תקציבי תוספת משאבים".

את יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם זה לא סיפק והוא השיב: "האוצר לא מחלק לאף גוף בלי לבדוק לאן הכסף הולך. אני רוצה לשמוע מה קרה בין 2014 ל-2015 שקיבלת תוספת של 200 מיליון. למה החלטת להשבית? מה עשית עם הכסף".

 יו"ר העירייה ניר ברקת: "אני גאה ביחסי עם ההסתדרות. הם מבינים את האתגר הגדול. במקום לעזור אתה מחפש מה לא בסדר. יש לנו קואליציה מאוזנת. הבקרים שלנו הם משרד הפנים. יש לנו מערכת יחסים מצוינת עם האוצר. הפער התקציבי מחייב קיצוץ של 200 מיליון, זה 2000 משרות, ואני לא רוצה ולא פיטרתי עובד אחד".

 בשלב זה התערב גם ח"כ מיקי לוי ואמר: "הישיבה לטובת ירושלים. לגיטימי שח"כים ישאלו שאלות קשות. הדיון לטובת העיר". ראש העיר ברקת: "תרשה לי לחלוק".

 



0 תגובות